نیاز کیش
نیاز کیش
شکایت

چطور شکایت خود را ثبت کنم؟

نیاز کیش ، بازار نیازمندیهای آنلاین کیش

اگر هنگام معامله در نیاز کیش تجربه‌ی نامناسبی داشتید (سوءاستفاده از آگهی، کلاهبرداری، ایجاد مزاحمت و…) مهم است که مسئله را از طریق مراجع قانونی پیگیری کرده و شکایت‌ شما را در دفاتر الکترونیک مراجع قضایی و سامانه‌ی ثنا ثبت کنید. نیاز کیش بابت این مسئله متأسف است و وظیفهٔ خود می‌داند که برای حل این مشکل همکاری‌های لازم را با مراجع قضایی انجام دهد.

برای ثبت شکایت و پیگیری، مراحل زیر را طی کنید:

برای ثبت هرگونه شکایت ابتدا در «سامانه‌ی ثنا» به آدرس https://sana.adliran.ir ثبت‌نام کنید.

در مرحله‌ی بعد با توجه به نوع شکایت خود لازم است نوبت اینترنتی دریافت کنید.

برای دریافت نوبت اینترنتی وارد سایت https://nobat.kdke.ir شوید.

در سایت، لیست دفاتر خدمات قضایی موجود می باشد و می‌توانید با انتخاب نزدیک‌ترین دفتر به محل سکونت‌تان نوبت دریافت کنید.

پس از ثبت نوبت، در زمان مشخص به دفتر خدمات قضایی مراجعه و شکایت خود را ثبت کنید.

پس از ثبت شکایت با توجه به نوع آن (دعوی حقوقی یا کیفری) پرونده به مرجع مربوطه ارجاع می‌شود. شما می‌توانید مراحل، ابلاغیه‌ها ونتیجه‌ی شکایت خود را درسامانه‌ی ثنا مشاهده کنید و درصورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهید و مسئله را پیگیری کنید.

توجه داشته‌ باشید تمامی مراحل ثبت شکایت در سامانه‌ی ثنا ثبت می شود و تنها از طریق این سامانه به آدرس https://www.adliran.ir قابل پیگیری است. از همین رو برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی (یا فیشینگ) حتما به آدرس دقیق صفحات توجه کنید و پیامک‌های حاوی پیام‌های مشکوک و آدرس‌های نامعتبر را به هیچ‌ عنوان باز نکنید.

تفاوت شکایت کیفری و حقوقی چیست؟

در حقوق ایران دادگاه ها به دو بخش حقوقی و کیفری تقسیم می‌شوند. دادگاه حقوقی به شکایات و اختلافات مالی افراد که ماهیتی از جنس جرم ندارند رسیدگی کرده و حکمی که دادگاه صادر می‌کند جنبه مالی دارد و ‌به‌دنبال جبران خسارت و زیان‌های مالی است. در مقابل، دادگاه کیفری به مواردی رسیدگی می‌کند که جرمی اتفاق افتاده باشد و حکمی که این دادگاه صادر می‌کند به دنبال کیفر دادن و مجازات کردن شخص مجرم است.

در حال حاضر کسی که کالایی را خریداری کرده اما کالا را تحویل نگرفته یا بالعکس کالا را ارسال نموده اما پول کالا را دریافت نکرده است، باید شکایت خود را از طریق طرح دعوی حقوقی علیه شخصی که مال او را برده است مطرح و پیگیری نماید.

پیشنهاد می‌‌کنیم پیش از ثبت شکایت برای انتخاب مسیر صحیح احقاق حق، از مشاورهٔ وکلای دادگستری استفاده کنید.

آیا ثبت گزارش در نیاز کیش در مورد کلاهبرداری کافی هست ؟

در صورتی که از شما کلاهبرداری شود بسیار مهم است که حتما مسئله را از طریق مراجع‌ قانونی پیگیری و شکایت خود را ثبت کنید. همچنین اگر در نیاز کیش با آگهی مشکوکی مواجه شدید، برا ی جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی «گزارش مشکل در آگهی»، با نیاز کیش برای پیش‌گیری از مشکلات احتمالی و ایجاد فضایی امن همکاری کرده و مسئله را اطلاع‌رسانی کنید. برای اطلاع بیشتر مقاله‌ی «چگونه مشکل یک آگهی را گزارش کنم؟» را مطالعه کنید.

شکایت

نیاز کیش ، بازار نیازمندیهای آنلاین کیش

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *